Turbo-ul dvs. este o parte importanta a motorului, ajutandu-va sa accelerati mai repede si sa ajungeti la viteze maxime in situatii importante. Va ofera acea impingere atunci cand doriti sa depasiti pe autostrada rapid si in siguranta. Cu toate acestea, daca turbo-ul nu mai functioneaza corect, motorul dvs. poate deveni ineficient si ar putea suferi de performante slabe.
Cum functioneaza un turbocompresor?
Turbo-ul impinge mai mult aer in motor, alimentand eficient combustia si ridicand nivelurile superioare de performanta. De mentionat este faptul ca turbo face acest lucru folosind gazele de esapament de la motor pentru a roti o pompa de aer, ceea ce inseamna ca turboul extrage mai multa putere de la motor, folosind energia cinetica livrata prin expulzarea gazelor de esapament. Aceasta pompa de aer impinge apoi aerul suplimentar in motorul dvs., crescand puterea de cai.
Ce cauzeaza defectarea unui turbo?
Unele dintre cele mai frecvente cauze din spatele esecului turbo includ urmatoarele:
Lipsa de ulei si lubrifiere – turbo are nevoie de un flux bun de ulei curat pentru a-l mentine intr-o stare de functionare corecta. Poate suferi de o acumulare de depozite de carbon si contaminanti care ii reduc eficacitatea si poate chiar sa defecteze turbo in timp, astfel incat va fi necesar ca proprietarii masinilor sa caute turbosuflante second hand 2021 sau sa opteze pentru reconditionare turbo.
Obiecte straine – exista sansa ca elemente mai mari de resturi, cum ar fi pietricele sau chiar piese de masina rupte de la alte masini, sa poata fi aspirate in turbo prin admisie. Asa cum v-ati astepta, aceste particule pot provoca daune grave rotilor si lamelor din turbo. Verificati daca filtrul de aer este intretinut in mod regulat, si inlocuiti de fiecare data odata cu uleiul, si filtrele (filtrul de aer in mod special).
Depasirea vitezei – impingerea continua la nivelurile superioare ale performantei motorului dvs. va forta combustibilul prin etansari si conducte. In timp, aceasta presiune poate provoca scurgeri si fisuri, facand turbo-ul sa lucreze mai mult si creste nivelul de oboseala. Acest lucru poate deteriora si uza turbo-ul.
Varsta si uzura – asa cum v-ati astepta, un turbo nu va dura pentru totdeauna. Va uitati la un ciclu de viata al acestei piese, care este bun pentru aproximativ 100K pana la 150K mile, in functie de modul in care va conduceti masina. Va trebui inlocuit in cele din urma.
Alte probleme – intrucat turbocompresorul este in mod constant sub presiune, exista multe lucruri care ii pot afecta performanta. Temperatura excesiva a gazelor de esapament (EGT) poate supraincalzi piesa, iar patrunderea umezelii poate provoca rugina si degradare. In plus, turbo-ul poate suferi de probleme cauzate de sistemul de evacuare, admisia de combustibil si nu numai.
Semne ale unui turbo esuat
Cautati aceste simptome pentru a va ajuta sa diagnosticati un turbo esuat in masina:
Pierderea puterii si accelerarea lenta – turbocompresorul este conceput pentru a face masina sa atinga viteze maxime mai rapide. Bineinteles, veti deveni foarte constienti de performantele si capacitatile sale. Daca observati ca vehiculul are nevoie de mai mult pentru a ajunge la viteza dorita, cu siguranta trebuie sa mergeti cu masina in service pentru ca mecanicii sa verifice turbo.
Evacuarea fumului si emisiile excesive – una dintre problemele cu garniturile uzate si fisurile din turbo este ca acest lucru permite uleiului sa intre in evacuare, care se va arde cu un fum albastru cenusiu foarte distinct. Acest simptom devine si mai proeminent atunci cand conduceti cu viteza si angajati turbo-ul, deci daca observati acest fum in oglinda, atunci turbo-ul ar putea fi vinovatul.
Manometru inactiv – in multe masini sport si modele de varf, veti vedea un manometru care afiseaza cantitatea de forta generata de turbo. Ca si in cazul acceleratiei, veti avea o senzatie de performanta in timp. Orice scadere a cresterii ar trebui sa va faca automat constienti de faptul ca trebuie sa duceti masina in service.