Reguli de web design pentru un site reusit

0 Shares
0
0
0

Exista cateva reguli de aur pentru ca un web design sa fie unul reusit, perfect chiar. Evaluarea unui site nu poate fi redusa doar la un „Imi place, este frumos” sau la „Nu imi place, este plictisitor”. Simtul artistic si gusturile personale nu trebuie sa influenteze aspectul site-ului pe care vrei sa il realizezi.

Astfel, aspectul nu trebuie sa mascheze continutul. Web desgin-ul are ca functie principala armonizarea culorilor, a textelor, a inconografiei care are un singur scop: sa imbunatateasca experienta utilizatorului raspunzand in acest fel obiectivului propus de realizatorul site-ului.

Asadar, inainte de a incepe realizarea site-ului este nevoie de fixarea unui obiectiv – ce trebuie sa gaseasca un client pe site-ul tau? – si de definirea functiei pe care o va avea acesta (dobandirea de noi clienti, promovarea unui serviciu, informarea despre produse si servicii, notorietate, vanzare de produse etc).

Web design-ul va traduce aceste lucruri structurand arhitectuea globala, organizarea paginilor, orborescenta si navigarea pe site.

Acest studiu efectuat in prealabil este fundamental pentru raspandirea si intelegerea mesajului pe care vrei sa il transmiti si pentru a determina ordinea in care elementele site-ului vor fi ierarhizate. Ceea ce functioneaza in cazul unui site nu va starni niciun interes in cazul altuia.

Web design-ul nu se rezuma doar la „imbracarea” grafica a site-ului, chiar daca impactul pe care il are acest aspect pentru crearea unei anumite imagini este unul determinant. Trebuie raspandite notiuni pozitive si atractive ale afacerii, dar mai ales este nevoie de acordarea increderii utilizatorilor.

Astfel, site-ul trebuie sa fie un instrument de comunicare percutant, trebuie sa atraga atentia, sa te distinga de concurenta si sa nu prezinta nicio limita in materie de vizibilitate. Accesibilitatea acestuia trebuie sa fie posibila pe orice tip de ecran, de la desktop la tableta sau chiar mobil.

Web design-ul zilelor noastre trebuie sa fie responsive, adica sa permita adaptarea continutului site-ului in functie de orice tip de aparat fara a-i fi alterata calitatea. Elementele de continut se repozitioneaza automat pentru a face navigarea mai usoara si in acelasi timp permite utilizatorilor nerabdatori sa isi satisfaca nevoile printr-un acces rapid si sigur la informatiile cautate.

O alta regula importanta este reprezentata de mentinerea ideii ca experienta utilizatorului trebuie sa ramana identica, iar accesul la informatia cautata trebuie simplificat. Pe o pagina neoptimizata vizitatorul se simte presat, iar renuntarea este garantata.

Provocarea principala a design-ului responsive ramane aceea de a optimiza experienta utilizatorului si de a-l plasa pe acesta in centrul realizarilor sale armonizand distribuirea continuturilor si a serviciilor digitale care provin din surse multiple.

O navigare ingreunata, un timp de incarcare prea lung, formulare de completat doar pentru a te abona la un newsletter, un continut neinteresant, acestea sunt aspectele care ii fac pe utilizatori sa renunte la accesarea unui site.

Scopul trebuie sa devina astfel crearea unui site grafic, ergonomic pe care vizitatorului sa ii faca placere sa navigheze pentru a-si gasi informatia sau produsul pe care il cauta cu toata increderea. Acest exercitiu nu trebuie redus doar la o interfata frumoasa; lucrurile trebuie sa mearga mult mai departe.

Si cea mai importanta regula este aceea ca totul trebuie adaptat evoluarii constante si noilor tendinte in tehnologie pentru ca prin intermediul unui site sa poti da viata unui univers grafic.

0 Shares
You May Also Like